A Globescan 2019-es fenntarthatósági fejlődés felmérése alapján a Patagonia a második legfenntarthatóbb stratégiával rendelkező vállalat, közvetlenül az Unilever után. A környezeti és társadalmi fenntarthatóság hangsúlyozásával és gyakorlati alkalmazásával a Patagonia kivételes és követendő példát mutat a világnak a CSR területén, ami a munkahelyi kultúra és toborzás részét képzi.
A Globescan 2019-es fenntarthatósági fejlődés felmérése alapján a Patagonia a második legfenntarthatóbb stratégiával rendelkező vállalat, közvetlenül az Unilever után.
A környezeti és társadalmi fenntarthatóság hangsúlyozásával és gyakorlati alkalmazásával a Patagonia kivételes és követendő példát mutat a világnak a CSR területén, ami a munkahelyi kultúra és toborzás részét képzi.
A Patagonia egy ruházati vállalat, melyet 1973-ban alapítottak, székhelye a kaliforniai Ventura. A vállalat fenntartható módon forgalmaz kültéri sportokhoz való ruhákat, lábbeliket és felszerelést. Küldetésük nem kisebb, mint a bolygónk megmentése. A cég hiteles termékminősége és környezetvédelmi akciók iránti elkötelezettsége nemzetközileg elismert. Minden évben eladásainak 1% -át adományozásra fordítja, továbbá 1985 óta több mint 100 millió dollár támogatást és természetbeni adományt nyújtott.
Hogyan valósítja meg a Patagonia kulcsfontosságú márkaértékét a toborzás során?
1. Sikerének első lépése a gyakorlatban történő fenntarthatóságról folytatott edukáció. A szemlélet erősítésére a belépés kezdetétől nagy hangsúlyt fektet.
Van például olyan programjuk, aminek keretében sárgabarackfarmokra viszik az új belépőket, hogy megismerjék a regeneratív mezőgazdaság jelentőségét a gyakorlatban.
2. Folyamatos környezetvédelmi akciók. A cég természetesen biztosítja mindehhez a szükséges eszközöket is. A különböző részlegekkel összhangban az ökológiai lábnyom csökkentésére törekszik és mindig újabb célokat tűz ki maga elé, ami nemcsak a munkahelyen, hanem a magánéletben is inspirálhatja a munkavállalókat.
Néhány példa: Hulladékmentes Hetek, Komposztáló Program, „Tekerj a munkába!”.
3. Olyan fenntartható munkahelyi kultúrát teremt, amely a meglévő alkalmazottak, az új alkalmazottak és a leendő alkalmazottak számára egyaránt vonzó. Kultúrája és gyakorlatai olyan tehetségeket vonzanak, akik számára a társadalmi felelősségvállalás és a fenntarthatóság nemcsak a munkahelyen fontos, hanem az életmódjuk része is.
Tanulság
Az edukációnak és a rendszeresen szervezett akcióiknak köszönhetően a környezettudatos tevékenységek beépülnek a munkavállalók mindennapjaiba. Erős és hiteles munkáltatói értékek által olyan tehetségeket lehet vonzani, akik a márka fő értékét -jelen esetben a fenntartható szemléletet – személyes értékeik között tartják számon.
Forrás:
globescan.com/2019-sustainability-leaders-report/
globescan.com/unilever-patagonia-ikea-sustainability-leadership-2019/
linkedin.com/company/patagonia_2/about/